Arduino Kütüphane Ekleme Nasıl Yapılır?
Arduino kütüphane ekleme işlemi ile Arduino’nuzun yeteneğini ek kütüphanelerle genişletmek isteyebilirsiniz. Arduino IDE kullanmaya başlayıp yazılımına alıştıktan ve yerleşik işlevleri kullandıktan sonra, harici kütüphanelere her zaman ihtiyaç duyarsınız.
Kütüphaneler Nedir?
Kitaplıklar, bir sensöre, ekrana, modüle vb. bağlanmanızı kolaylaştıran bir kod koleksiyonudur. Örneğin, yerleşik LiquidCrystal kitaplığı, karakter LCD ekranlarıyla konuşmayı kolaylaştırır. İnternette indirilebilecek yüzlerce ek kitaplık vardır. Yerleşik kitaplıklar ve bu ek kitaplıklardan bazıları referansta listelenmiştir. Ek kitaplıkları kullanmak için bunları yüklemeniz gerekir.
Kütüphane Yöneticisini Kullanma
Arduino IDE’nize yeni bir kitaplık kurmak için Kitaplık Yöneticisini kullanabilirsiniz (IDE sürüm 1.6.2’den edinilebilir). IDE’yi açın ve “Taslak/Sketch” menüsüne ve ardından Kitaplığı Dahil Et/Include Library > Kitaplıkları Yönet’e/Manage Libraries’e tıklayın.
Ardından Kitaplık Yöneticisi açılacak ve zaten kurulu veya kuruluma hazır kitaplıkların bir listesini bulacaksınız. Bu örnekte Bridge kitaplığını kuracağız. Bulmak için listeyi kaydırın, üzerine tıklayın ve ardından kurmak istediğiniz kitaplığın sürümünü seçin. Bazen kitaplığın yalnızca bir sürümü mevcuttur. Sürüm seçim menüsü görünmüyorsa endişelenmeyin: bu normaldir.
Son olarak, kur/install’a tıklayın ve IDE’nin yeni kitaplığı kurmasını bekleyin. İndirme, bağlantı hızınıza bağlı olarak zaman alabilir. Tamamlandığında, Bridge kitaplığının yanında bir Installed etiketi görünmelidir. Kütüphane yöneticisini kapatabilirsiniz.
Artık, Sketch > Include Library menüsünde bulunan yeni kitaplığı bulabilirsiniz. Kütüphane Yöneticisi’ne kendi kitaplığınızı eklemek istiyorsanız, bu talimatları izleyin.
.zip Olarak Kütüphane Eklemek
Kütüphaneler genellikle bir ZIP dosyası veya klasörü olarak dağıtılır. Klasörün adı kitaplığın adıdır. Klasörün içinde bir .cpp dosyası, bir .h dosyası ve genellikle bir keywords.txt dosyası ve örnekler klasörü ve kitaplığın gerektirdiği diğer dosyalar bulunur. İndirdiğiniz .zip klasörünü açmayın, doğrudan Arduino IDE’ye kuracağız.
Arduino IDE’de Sketch > Include Library > Add .ZIP Library‘ye gidin. Açılır listenin en üstünde, “Add .ZIP Library” seçeneğine tıklayın.
Eklemek istediğiniz kitaplığı seçmeniz istenecektir. .zip dosyasının konumuna gidin ve dosyayı seçin.
Sketch > Include Library menüsüne dönün. Menü. Şimdi açılır menünün alt kısmında kitaplığı görmelisiniz. Örnerk olarak kullanıma hazırdır.
Not: Kütüphane örneklerde kullanılabilecektir, ancak daha eski IDE sürümleriyle kitaplık örnekleri, IDE yeniden başlatılıncaya kadar Dosya > Örnekler’de gösterilmeyecektir.
Elle Kitaplık Eklemek
Elle kitaplık eklemek istediğinizde, .ZIP dosyası olarak indirmeniz, genişletmeniz ve uygun dizine koymanız gerekir. ZIP dosyası, yazar tarafından sağlanmışsa kullanım örnekleri de dahil olmak üzere ihtiyacınız olan her şeyi içerir. Kütüphane yöneticisi, önceki bölümde açıklandığı gibi bu ZIP dosyasını otomatik olarak kurmak üzere tasarlanmıştır, ancak kurulum işlemini manuel olarak gerçekleştirmek ve kütüphaneyi örnek kütüphaneler klasörüne kendiniz koymak isteyebileceğiniz durumlar vardır.
Taslak defteri klasörünüzün konumunu Dosya > Tercihler > Taslak defteri konumu bölümünde bulabilir veya değiştirebilirsiniz.
Kütüphanenin ZIP dosyasını indirdiğiniz dizine gidin ve .zip klasöründen çıkarın ardından, taslak defteri konumundaki “libraries” klasörünün içerisine yapıştırın.
Arduino Yazılımını (IDE) başlatın, Sketch > Include Library’ye gidin. Yeni eklediğiniz kitaplığın listede mevcut olduğunu doğrulayın.
Yorum yapma özelliği, forum tarafından gelen istek sebebiyle kapatılmıştır. Lütfen tartışmalar ve sorularınız için topluluk forumumuza katılın.