Arduino IDE 2.0 ile Arduino Cloud Kullanımı
Bu yazıda Remote Sketchbook’unuzu(uzaktan kod defteri) nasıl etkinleştireceğinizi ve kodları Arduino Cloud’a nasıl çekeceğinizi, düzenleyeceğinizi ve aktaracağınızı gösteriyoruz.
Temmuz 2021’de piyasaya sürülen yeni Remote Sketchbook entegrasyonu, Arduino Cloud Sketchbook’unuzu yerel bilgisayarınızla senkronize etmenize olanak tanıyan çığır açan bir özelliktir. Bu, birden fazla bilgisayarda çalışan veya kodları bulutta güvenli bir şekilde saklamak isteyen kişiler için harika bir dönüm noktasıdır.
Bu yazıda, bu yeni özelliğin faydalarını açıklayacağız, kurmak için gerekli adımları, nasıl kullanılacağını, ne gibi sınırlamalar olduğunu ve bu özelliğin en çok hangi senaryolarda faydalı olduğunu anlatacağız.
Arduino Cloud Faydaları
- Her yerde kodlayın: Arduino kodlarınızı bir bilgisayara yazın ve tek bir tıklamayla diğer bilgisayara erişim yetkisi verin. Senkronizasyon veya USB sürücüler hakkında endişelenmeyin: Arduino IDE 2.0, kodlarınızı Arduino güvenli bulutunda saklamanıza ve bunları diğer herhangi bir iş istasyonunda kolayca almanıza izin veren “Remote Sketches” özelliğini sunar.
- Tarayıcınızdan kod: Arduino IDE’nin kurulu olmadığı bir bilgisayarda çalışmak istiyorsanız, Arduino Web Düzenleyicisini açmanız yeterlidir: tüm kodlarınızın yanı sıra tüm kitaplıkların olduğu bir çevrimiçi IDE alacaksınız.
- Kodunuzu yedekleyin: Kodlarınız, onları kaybetme riskini almayacak kadar önemlidir. Ve hayat elle kopyalama yapmak için çok kısa. Remote Sketches ile sadece tek bir tıklamaya ihtiyacınız var ve bunlar Arduino güvenli bulutuna kaydedilecek.
- Bağlantı yok mu? Çevrimdışı çalışın, daha sonra senkronize edin: Uzaktan depolanan kodlarınızın üzerinde çalışmak için her zaman çevrimiçi olmanız gerekmez: yerel bir kopya üzerinde çalışırsınız, ardından tekrar çevrimiçi olur olmaz “Push”a tıklarsınız ve değişiklikleriniz yüklenir.
- Kodunuzu paylaşın ve yayınlayın: Kodunuzu başka birine göstermek veya her zaman güncel olan bir bağlantı sağlamak istiyorsanız, paylaşım ayarlarını “Gizli”den “Genel”e çevirmeniz yeterlidir; kodlarınızı güzel sözdizimi renklendirmesiyle harici bir web sitesine gömmek ister misiniz? JavaScript widget’ını kullanabilirsiniz.
Arduino Cloud Güvenliği
Arduino Bulut altyapısı, birden çok güvenlik katmanına dayanmaktadır:
- Kodlarınız şifreli veri deposunda (AES 256 bit) saklanır.
- IDE ve Arduino arasındaki veri aktarımı, bir SSL/TLS katmanı tarafından korunur ve güvenli belirteçler kullanılarak doğrulanır.
- Arduino altyapısı, güvenlik açıklarını ve hataları belirlemek için düzenli olarak test edilir.
- Kimlik bilgilerinizi sızdırmanız durumunda hesabınızı korumak için iki faktörlü kimlik doğrulama mevcuttur.
- Kodlarınız varsayılan olarak “Özel” olarak yapılandırılır: diğer insanlarla ne paylaşmak istediğinize siz karar verirsiniz.
Arduino Cloud Fiyatı
Bu özellik ücretsiz olarak sağlanmaktadır. Herhangi bir kısıtlama olmadan kullanabilirsiniz.
Özetle, bu entegrasyonu yapmak için gerekli adımlar şunlardır:
- Arduino Bulutunda bir Arduino Kodu oluşturun.
- Arduino hesabınızla yerel editörünüzü doğrulayın.
- Düzenlemek istediğiniz bir kodu çekin.
- Düzenlemeyi bitirdiğinizde, onu buluta geri gönderin.
Not: IDE 2.0 ile Remote Sketchbook entegrasyonu, yerel kodlarınızı buluta aktarmayı henüz desteklememektedir. Kodun orijinal olarak Arduino Cloud platformunda oluşturulmuş olması gerekir.
Remote Sketchbook Konseptini Anlama
Arduino geliştirme deneyimi, kodların kullanımı etrafında toplanmıştır. Sketchbook kavramı, Arduino’yu kullanan herkes tarafından bilinir ve temelde tüm projeleriniz için bir depolama alanıdır.
Şimdiye kadar Sketch’leri saklamanın iki yolu vardı:
A) Çevrimdışı bir düzenleyiciniz var ve ardından örneğin C:\User\Documents klasörünüzde bulunabilecek yerel bir Sketchbook’unuz vardır.
B) Kodların bilgisayarınızda değil bulutta saklandığı Arduino Cloud platformunu kullanıyorsunuz. Eskizler düzenlendiğinde buluta otomatik olarak kaydedilirler, bu sadece kodlarınızı takip etmenin harika bir yolu değil, aynı zamanda daha güvenli bir seçenektir.
Ancak Arduino Cloud’un Arduino IDE 2.0’daki en son entegrasyonu ile artık kodlarımızı çevrimiçi ve çevrimdışı uygulamalar arasında senkronize edebiliyoruz. Bu, bir dakika içinde tamamlanabilen hızlı ve kolay bir kimlik doğrulama işlemiyle mümkün olur!
Ancak lafı daha fazla uzatmadan, bu özelliği nasıl kullanmaya başlayacağınıza bir göz atalım:
Arduino Hesabı Oluşturun
Bu entegrasyonun çalışması için öncelikle bir Arduino hesabı oluşturmamız gerekecek. Zaten bir Arduino hesabınız varsa, sadece giriş yapmanız gerekecektir.
Bir hesap oluşturduğumuzda, Web Editor’a gitmemiz gerekiyor.
Arduino Bulutunda Kod Oluşturun
Bir sonraki adım bir kod oluşturmaktır. Bunun için sol üst köşedeki “New Sketch” butonuna tıklamamız gerekiyor. Buna benzersiz bir ad verelim. Cloud Sketchbook’unuzda zaten kodlarınız varsa bu adımı atlayabilirsiniz.
Şimdi hızlı bir program yazalım. Ne yarattığınız değil, yaptığımız değişiklikleri takip etmemiz önemli. Aşağıdaki örneği kullanabilirsiniz:
int LED = 2;
void setup() {
pinMode(LED, OUTPUT);
}
void loop() {
digitalWrite(LED, HIGH);
delay(1000);
digitalWrite(LED, LOW);
delay(1000);
}
Remote Sketchbook Özelliğini Aktifleştirme
Arduino Bulutunda bir kod oluşturduktan sonra, Cloud ve IDE 2.0’ın kimliğini doğrulamaya geçebiliriz. Devam etmek için Arduino IDE 2.0’ı kurmuş olmanız gerekir.
Arduino IDE 2.0’ı açın ve sol üst köşedeki klasöre tıklayın. Bu sizin Sketchbook’unuz.
2. Burada tüm yerel kodlarınızı göreceksiniz. Listenin en üstünde, “Remote Sketchbook” sembolüne (küre gibi görünen) tıklayın.
3. Devam etmek için “SIGN IN” düğmesine tıklayın.
4. Bu, Arduino hesabınızı masaüstü uygulamanızla yetkilendirmenizi isteyecektir. “Accept” butonuna tıklayın.
Üzerine tıkladığınızda, tarayıcıda aşağıdaki resme benzeyen bir mesaj almalısınız:
Artık Arduino hesabınızı yerel Arduino IDE 2.0 ile senkronize ettiniz ve Kodlarınız artık Remote Sketchbook sekmesinde mevcut olmalıdır.
Çekme, Düzenleme ve Yükleme
Şimdi Arduino Cloud’da oluşturduğumuz kodu bularak özelliği test edelim. Buna cloud_sync_sketch adını verdiğimizi hatırlıyor musunuz? Şimdi sketch listesinde görünmelidir. Ayrıca sketchlerinizin tamamen grileştiğine dikkat edin. Çalışma şekli, kodlar üzerinde çalışmaya başlamadan önce onları çekmemiz gerektiğidir. Bu, bir kodun üzerine gelinerek ve yanında bulunan küçük bulut simgesine tıklayarak yapılır.
Bir Sketch çektiğimizde Sketch üzerine çift tıklayarak düzenleyebiliriz. Çekmeyi bitirdiğini görmek kolaydır, çünkü artık grileşmeyecektir. Bu yeni bir pencere açacak ve onu düzenlemeye başlayabileceğiz.
Şimdi, senkronizasyonun çalışıp çalışmadığını test etmek için Sketch üzerinde bazı düzenlemeler yapalım. Örneğimizde, delay()’in değerini 1000’den 500’e değiştirdik ve yanına bir yorum ekledik.
/*
This Sketch was created in the Online Editor
*/
int LED = 2;
void setup() {
pinMode(LED, OUTPUT);
}
void loop() {
digitalWrite(LED, HIGH);
delay(500); //changed the delay to 500
digitalWrite(LED, LOW);
delay(500); //changed the delay to 500
}
Düzenlemeyi bitirdiğimizde, onu Arduino Cloud’a geri göndermemiz gerekiyor. Bu, yukarıyı gösteren bir ok bulunan buluta tıklanarak yapılır.
Bu, onay isteyen kalıcı bir pencere açacaktır. “Push” üzerine tıklayın.
Artık değişikliklerinizi buluta aktardınız. Çevrimiçi Sketchbook’u (Arduino Cloud’da) yenileyerek başarılı olup olmadığını kolayca kontrol edebilirsiniz. Değişiklikler şimdi görünür olmalıdır.
Remote Sketchbook Özelliğini Kapatma
Remote Sketchbook özelliğini kullanmak istemiyorsanız, düzenleyicide devre dışı bırakmanız yeterlidir. Devre dışı bırakmak için File > Advanced > Show/Hide Remote Sketchbook kısmına gidin. Tekrar etkinleştirmek istiyorsanız, aynı seçeneğe tıklamanız yeterlidir.
Remote Sketchbook’un IDE 2.0’a entegrasyonu önemli bir özelliğidir. Bize Sketchbook’larımız üzerinde büyük bir kontrol sağlar ve bilgisayarlar ve editörler arasında geçiş yapmayı kolaylaştırır
Çevrimdışı çalışabilir ve daha sonra senkronize edebilir miyim?
Evet, yerel kopyanız üzerinde çalışabilirsiniz. Tekrar çevrimiçi olur olmaz “Push”a tıklarsınız ve değişiklikleriniz yüklenir. Lütfen çevrimdışı duruma geçmeden önce Sketch’in uzaktan çekilmesi gerektiğini unutmayın..
Aynı anda birden çok iş istasyonundaki bir kodu değiştirirsem ne olur?
Değişiklikleri gönderen son cihaz, bu senaryoda diğer cihazların değişikliklerinin üzerine yazacaktır.
Yorum yapma özelliği, forum tarafından gelen istek sebebiyle kapatılmıştır. Lütfen tartışmalar ve sorularınız için topluluk forumumuza katılın.